Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

LA CONCENTRACIÓ DE COTXES CLÀSSICS GRAN NACIONAL 2CV PASSA PEL MUNICIPI, I VISITA LA PLETA DEL PRAT I LA CENTRAL HIDROELÈCTRICA DE TAVASCAN

DIMECRES 14 DESEMBRE 2022

El municipi de Lladorre va rebre els primers dies del pont de desembre d’enguany la visita dels vehicles Citröen clàssics que participaven en la GRAN NACIONAL 2CV ESCALÓ 2022. La concentració va acollir vehicles d'arreu de l’estat espanyol sota l'organització del Club del 2CV i derivats de Girona, l’André Citroën Club i el Tarragona 2CV Club. Els dos cavalls fou un automòbil de baix cost produït des de l’any 1948 fins l’any 1990 per l’automobilística francesa Citroën, que gràcies a la seva senzillesa i assequibilitat va aconseguir un alt grau de popularitat, esdevenint l’insigne de la marca.

Al llarg del matí del dilluns 5 de desembre de 2022, la GRAN NACIONAL 2CV va fer parada a Tavascan. Tots els vehicles van aturar-se davant de la Central Hidroelèctrica deixant una bonica imatge conjuntament amb la turbina Pelton exposada a l’exterior del recinte industrial. Un cop fetes les fotografies de rigor, els participants van visitar el poble de Tavascan i els seus atractius.

Feta la visita, van reprendre la marxa amb els seus vehicles tot seguint la carretera de Graus fins a arribar a la Pleta del Prat. Allí van visitar les instal·lacions de l’Estació d’Alta Muntanya i el Refugi, on van aturar-se de nou per gaudir d’un refrigeri.

Paral·lelament, els participants de la GRAN NACIONAL 2CV, van anar visitant la Central Hidroelèctrica en torns entre els dies 4 i 5 de desembre. Un total de 60 participants van fer la visita entre els dos dies, coneixent una part de la història del municipi que sovint passa desapercebuda pels passavolants.

Galeria d'imatges