El conseller Baiget visita el municipi de Lladorre

El conseller d’Empresa i Coneixement de la Generalitat, Jordi Baiget, ha visitat aquest dissabte diversos espais i instal•lacions del municipi de Lladorre acompanyat de l’alcalde, Salvador Tomàs, i d’altres autoritats.

IMG_3799 Per exemple, ha pogut veure de primera mà el funcionament de la Central Hidroelèctrica de Tavascan, un complex que rep moltes visites guiades cada setmana i és un dels grans atractius visitables de la zona.

El conjunt hidroelèctric es troba dins d’una caverna de 500 metres de profunditat a l’interior de la muntanya del Pic de Guerón. Una de les seves singularitats és que és reversible, la primera d’aquestes característiques que es va posar en marxa a l’Estat espanyol. De dia agafa l’aigua dels llacs per produir electricitat, i durant la nit funciona com una estació de bombeig; torna a pujar l’aigua fins als llacs superiors per poder reutilitzar l’aigua com a font d’energia.
Publicat a General